Artisan Honey ja kampaania “Jõuluingel”

www.artisanhoney.ee

Hiljuti lugesime, kuidas Eesti mee-ettevõte Artisan Honey lõi kampaania „Jõuluingel“, et toetada haruldaste haigustega lapsi. Kampaania idee on see, et kui ettevõtted tellivad Artisan Honey käest ärikingitused, siis samal ajal saavad kliendid valida endale sobiva annetuse summa, kas 1, 5 või 10 eurot. Kõikidele ostetud ärikingitustele kleebitakse spetsiaalne kampaaniakleebis. Isiklikult leian, et selline kampaania on tõeliselt vahva ning, et Artisan Honey tegemistest ning kampaaniast rohkem teada saada, küsisin Artisan Honey tegevjuhi Margit Kulbini käest mõningad küsimused. Kõik vastused on muutmata kujul!

Millega Teie ettevõte tegeleb? Kuidas tuli mõte, et võiks sellise ettevõtte teha?

Tegeleme Eesti mee väärindamisega. Kuna üks meie firma osanikest ja firma asutaja Sander Sulane on ise mesinik, siis tekkis tal mõte, et miks nii väärtuslik ja suurt tööd ning vaeva nõudev toode nagu mesi ei võiks olla ka väärikalt pakendatud ja turundatud. Sellest mõttest sai firma alguse ja edasi on firma arenenud suundades, mida kaunilt pakendatud suurepärane kodumaine mesi võimaldab ja mille järele on nõudlus. Tegeleme kinkeprojektidega, teeme personaliseeritud kinkelahendusi, müüme kodumaist mett suveniiripoodides orienteeritult turistidele, kingipoodides ja suuremate poodide gurmeelettidel mõeldes kohalikule tarbijale ja arendame muidugi ka eksporti. Hetkel on meie mesi jõudnud Jaapanisse ja Hong Kongi.

Ma saan aru, et Te ostate mett sisse kohalikelt talunikelt. Kui palju neid on ning kas neid tuleb ka juurde või on jäänud mingid kindlad talunikud?

Meie meetootmise partner on OÜ Muhe Mesi, kes tegutseb Lääne-Virumaal ja nende mesilasperede grupid on laiali üle Pandivere kõrgustiku. See on noorte hakkajate mesinike ettevõte, mille arendamises lööb kaasa ka OÜ Artisan Honey asutajaliige Sander Sulane.

Millest tekkis idee, et võiks hakata toetama lapsi?

Kuna pakume erinevaid kinkelahendusi paljudele firmadele nüüd juba 4. hooaega, siis oleme näinud, kuidas mõned ettevõtted on valinud just heategevusliku tee. Otsustamine on aga alati raske, sest ka kliente tahaks meeles pidada…

Olles ise diabeetikust lapse ema, tean ma hästi, mis tähendab peres erilist last kasvatada. Oleme ise saanud heategevusiku kampaania raames oma lapsele insuliinipumba soetada ja see oli väga soe tunne, kui inimesed, kes ise tegelikult ei ole seotud abivajaja lapsega, on otsustanud siiski selle lapse elu kergemaks muuta. Olen ka varasemas töös Lastefondi inimestega kokku puutunud ja nii ei olnud raske jõuda ideeni ühendada jõulukingituste teema heategevusega. Sel korral valisime toetatavateks just erilisi haigusi põdevad lapsed.

Kas selline kampaania formaat võiks toimuda ka muudel aegadel kui ainult jõuludel?

Mesi on väga hea jõulukingitus, mis tõttu on huvi jõulueelsel perioodil meie toodete vastu väga suur. Väljaspool jõuluhooaega ei pruugi selline kampaania niivõrd tulemuslik olla, kuid siiski võimalik.

Kas peale Teie on veel liitunud ettevõtteid, kes on huvitatud kampaanias osalemast?

Tegemist oli küll meiepoolse idee ja algatusega, kuid hetkel me ei olegi rohkem osapooli kaasata üritanud. Sellegipoolest on see hea idee ja võib-olla oleks tark tegu järgmisel aastal kutsuda kampaaniasse ka teised kingitustega tegelevad ettevõtted. Kõlapind oleks kindlasti suurem ja tulemus kindlasti parem.

Tubli, Artisan Honey! Leian, et selliseid ettevõtteid võiks veel olla, kes tahaksid tegeleda heategevusega, kasvõi kord aastas ning miks ka mitte aastaringselt! Usun, et erinevaid koostöövorme ning partnereid ei ole, piisava tahtmise korral, raske leida. Seniks soovitan ettevõtetel ning ka eraisikutel, kes tahaksid teha jõuludeks mõne hea kingituse töötajatele või klientidele, pöörduda Artisan Honey poole! Kasu tuleb sellest rohkem kui arvata oskate!

JÄTA OMA VASTUSES

Please enter your comment!
Please enter your name here